torsdag den 23. september 2010

Christ!!



Da vi bor i Nørresundby, har vi en HA-borg næsten som nabo. Det generer mig som sådan ikke, de passer deres og jeg mit.. Nej, det som pisser mig af, er at der er en del uro på "Rocker/indvandrer" området lige for tiden. Inden for de sidste 3 døgn har der været to(2) skudepisoder mod private hjem og et brandforsøg. En ting er at de har nogle ting med hinaden, fred være med det, men kan de for pokker ikke gå ud på en mark og få det overstået, istedet for at pløkke løs i villakvartere, og risikere at ramme uskyldige?
Det gør mig vred at jeg skal være bekymret for at færdes på gaden, da jeg kan blive offer for en kugle som rammer forkert( da det virker til at ingen af dem ,som skyder har taget et skydekursus og ret faktisk kan ramme det de sigter på, selv ikke på klods hold!).
Tag nu feks igår aftes da jeg luftede hundene ved en 21.30 tiden. Jeg kommer pænt gående i min egen verden, og pludselig kommer 3 biler susende, stopper foran borgen, læsser nogle af, og ligger fra kantstenen igen med et raseri af den anden verden. Det er der som sådan ikke noget farligt i, men HVIS nu: jeg var kommet gående, og der skulle til at være et opgør, og man ikke lige lægger mærke til at der kommer en civil gående, fordi blodet pumper, man er oppe og køre og tingene går stærkt, og en eller anden klovn trækker en gun, og skyder på må og få. Hvad så? Hvor/hvem rammer de kugler?
Jeg vil ikke have at det skal spille ind på mig og mit liv at nogen ikke kan enes!
Jeg plejer at sige at jeg ikke er bange for noget, ej heller rockere og indvandrere, for det er jeg virkelig ikke. Men jeg er da ved at være lidt bange for at blive offer for en vildfaren kugle.
Og hvad gør man så? Tænker:" fuck det, de skal ikke bestemme hvor jeg går" eller "jeg må nok gå et andet sted"? For nok har jeg min stædighed og er tilpas kold i røven overfor dem, men der er jo heller ingen grund til at være dum..
Så må nok bide i det sure æble, og lade være med at gå på gaden når der er mørkt, og så håbe på at der snart falder ro over det hele(tror jeg bare desværre ikke sker, tror tværdigmod at det ender med et ordenligt brag!).

Og lige for en god ordens skyld vil jeg lige sige at jeg ikke har noget imod rockere, kender da flere som er alm mennesker, så man skal ikke skære alle over en kam..

hvad syntes du om det der sker? Er du bange for at gå på gaden?

Kh Chilli

Ingen kommentarer: