onsdag den 26. maj 2010

Totalt spild af tid



Jeg skal prøve på at gøre en længere historie kort og letforstålig.
Sagen er at min mand har en kugle/knude på hans underarm som ser meget voldsom ud. Den har været der i ca 2 år og er vokset en del i den tid, og er idag ca 5 cm ud fra armen. Han får taget sig sammen til at gå til lægen, som henviser ham til sygehuset til en skanning. Han kommer til skanning, og der kan de ikke se den godt nok, så han skal videre til en MR- skanning(eller så hedder det en CT, kommer lige i tvivl?!). Så kommer han derind og får foretaget den, og skal ringe til egen læge for at få svar på den. Så langt så godt...

Da han så ringer til egen læge for at få svar, får han at vide igennem telefonen, at det MÅSKE kan være kræft og skal undersøges nærmere, og at den lige meget hvad skal opereres ud. Den slags kan de åbenbart kun i Århus, så der kommer et brev derfra om at han skal møde til en forundersøgelse dernede i dag.
Jeg har heldigvis en fridag, og han har også fri( mærkeligt tilfælde at det sker!), så vi kører derned med forventning om at der skal snakkes med læge, narkoselæge tages blodtryk og at så vi får en dato til operation inden for de næste 14 dage.

Næææ, det gør vi så ikke. Vi kommer ind( efter at have ventet i 45 min), lægen viser os de skanningsbilleder han har modtaget fra Aalborg, siger at det ser mystisk ud og han ikke har set noget som det før, og at de bliver nødt til at tage en biopsi, for at finde ud af om den er god eller ondartet inden de begynder at skære.
Jeg går så ud fra oppe i mit lille hoved, at når nu vi har fri(for en gangs skyld, vi kunne ligeså godt have taget fri begge to), og at vi er ude på en køretur på 240 km t/r, så har de nok sørget for at den prøve kan tages når nu vi er der.

Men næ nej, sådan fungerer det danske sundhedsvæsen ikke. Så nu skal han derned igen på mandag, have taget den prøve og så vente 5 dage på et svar, og så skal de tage den derfra alt efter hvad svaret på prøven er.

Det er sguda spild af folks tid. Hvad nu hvis vi begge havde taget fri for at komme derned, og skulle gøre det igen mandag( det bliver manden nødt til, jeg bliver hjemme på job, da der ingen grund er til at jeg er med til den prøve, da vi ikke bliver klogere den dag alligevel).
Men jeg syntes virkeligt at det er at tage pis på folk, det må da kunne gøre bedre, organiseres bedre til alles tilfredshed..
Er det bare mig som tager det for tungt, og syntes at der er noget galt med planlægningen i dette tilfælde??

Tanker Chilli

P.s Billedet er fra fredag d.21-5-10, stranden i Blokhus hvor mand og hund var ude og bade.. Tossehoveder!! ;)

Ingen kommentarer: