tirsdag den 2. marts 2010

Så kom Malou til verden




Jeg stod op Søndag morgen med sommerfugle i maven, da min datter skulle sættes igang kl 11.
Da jeg kom på Hjørring sygehus sad datter og svigersøn og ventede på at komme ind til jordmoder. Vi blev kaldt ind ligesom jeg hev kolde colaér op af tasken.

Først blev der kørt en måling på en halv time for at se om der var nogle veer overhovedet, og det var der så ikke.
Så prøvede de på at tage vandet, og datteren skulle så gå lidt rundt. Der kom et par små plukveer men intet af betydning. Ind og måle lidt igen.

Kl 14.30 siger jordmoderen at hvis ikke der er noget på den næste måling, vil hun sætte et drop så vi kan få noget gang i den fødsel.
kl 15.00 bliver det sat( Datteren er da knapt 2 fingere åben!), og så skal jeg da lige love for at der sker noget.. Datteren har ondt, RIGTIGT ondt, og der er ikke meget tid imellem veerne.. Datteren beder om at få en blokade i ryggen for at tage toppen af smerterne, og en narkoselæge bliver tilkaldt(Da er datteren åben 5 fingere!). Han kommer kl 16.30 og lægger bedøvelse ind. Der må jeg lige knibe en tåre, for datteren har så ondt, og det gør rigtigt ondt på mig.
Ville så gerne tage smerten for hende, men der er ingen vej udenom.

Kl 17 går jeg lige ned og ryger en smøg, og ringer lidt rundt. Da jeg kommer op igen, er datteren ved at få nogle gode kraftige veer, og hun er åben 9 fingere, og vi begynder at gøre klar til fødsel, da hun siger at hun har det som om at hun skal presse.
Kl 17.53 får hun lov til at presse til den første presseve, og efter en mere af dem kommer Malou ud kl 17.57.

En smuk vågen lille pige på 3200 g og 51 cm.
Mormor her kniber et par tårer, og syntes at det hele er smukt, og er så PISSE stolt af sin seje datter som klarede det hele så flot..

Det var en STOR oplevelse at være med til, og jeg er stadig helt høj på det.

Forældre og barn havde det så fint at de tog hjem 3 timer efter fødlsen. :)
Og mormor tog også hjem, og gik omkuld på sofaen i hendes mand´s beskyttende arme.

Love Mormor (igen!) Chilli

Ingen kommentarer: