tirsdag den 16. marts 2010

Så kom regeringen med et "fint" nyt udspil.

Uden jeg vil gå for meget i detaljer, så lader det nu til at der er 14 hunderacer som skal forbydes. Forbydes som i at hvis du har en af disse farlige hunde, må du ikke avle mere med dem, så racerne kan langsomt "uddø" her i landet.

Jeg syntes godt nok at det er sørgeligt. Det "sjove" i hele denne sag er at alle eksperter har været enige om at et forbud ikke vil hjælpe, men politikerne gør som de selv vil, for det er der stemmer i lige nu. :(

Jeg kan ikke lade være med at tænke mig om den 4 statsmagt(pressen!). Jeg mener at pressen har ALT for meget magt, og at de indirekte/direkte er skyld i mange love.

Det er pressen som har kørt denne hunde hertz op på et sindsygt plan, for jeg er overbevist om at det slet ikke er så slemt som folk tror. Jo, gu findes der da bidske hunde, men det behøver da overhovedet ikke at være en såkaldt kamphund. En Labrador eller en golden retriver bider ski da også. Der er brådne kar overalt, både inden for dyreverden men også inden for mennesker, og derfor må vi ikke skære alle over en kam.

Jeg føler med dem som har en af de ramte hunde, som er sød, velopdragen, skolet og aldrig har voldt problemer.

Og frygter hvad næste skridt bliver?

Chilli

(Sorry for at der lige røg lidt politik ind over, men det kan sagtens ske igen. Man er vel politikerdatter ;) )

Ingen kommentarer: